Moto Wieści

Ojo i Gotcha łączą siły, by zmierzyć się z Lime oraz Bird2 min read

20 listopada 2019 2 min read

Ojo i Gotcha łączą siły, by zmierzyć się z Lime oraz Bird2 min read

Elektryczne hulajnogi na dobre opanowały rynek. W niemal każdym większym mieście dostępnych jest przynajmniej kilka konkurencyjnych film, które prześcigają się nie tylko w cenach, ale także ilości urządzeń. Mniej popularne marki muszą walczyć o swoją pozycję na rynku, dlatego część z nich postanawia połączyć swoje siły, by zdobyć stałych użytkowników.

W tym przypadku mowa o Ojo oraz Gotcha, które już niedługo będą stanowiły jeden koncern. Tak dokładniej to kalifornijski producent hulajnóg zamierza przejąć Gotcha – wypożyczalnię elektrycznych pojazdów, aby zbudować solidną podstawę branży elektromobilności. Jest to znak, że rynek jest przesycony zbyt dużą liczbą małych firm i potrzebuje ujednolicenia. Jaki jest więc plan Ojo na rozwój nowej marki?

Przejęcie Gotcha pozwoli Ojo stać się jednym z liderów?

Firma jest pewna, że wzmocnienie sił o usługi Gotcha, pozwoli jej trafić do trójki najbardziej wpływowych marek w branży elektromobilności. Mowa oczywiście o Ameryce Północnej, gdzie do tej pory prym wiodą Lime oraz Bird – największe wypożyczalnie elektrycznych hulajnóg w tamtym regionie. Ojo wychodzi z założenia, że uzupełnienie swoich usług o skutery, trójkołowce, czy rowery jest pierwszym krokiem do ustabilizowania pozycji.

ojo

Kolejne konsolidacje firm z branży elektromobilności to tylko kwestia czasu

Połączenie Ojo i Gotcha to nie jest pierwsza fuzja przedsiębiorstw zajmujących się transportem pojazdami elektrycznymi. Wcześniej Grin i Yellow połączyły się w Grow Mobility, a Uber ściśle współpracuje z Lime, co może poskutkować późniejszymi konsolidacjami. Moment ogromnego wzrostu zapotrzebowania na hulajnogi oraz skutery już minął, przez co niestety wiele firm musi się cofnąć o krok ze swoimi planami. Nie mogą ograniczyć przecież napraw swoich urządzeń, czy ich liczby na rynku, gdyż to wiąże się ze zmniejszeniem zysków. Mogłoby się więc wydawać, że fuzje firm to jedyne rozwiązanie.

W Polsce sytuacja nie jest tak krytyczna, bowiem na rynku dostępna jest znacznie mniejsza liczba producentów. Młodzież oraz dorośli chętnie korzystają z nowego środku transportu, pozwalającego przedostać się w korkach na uczelnię, czy do pracy. Nie wiadomo jednak, jak długi taki popyt się utrzyma i czy również u nas nie rozpocznie się tworzenie spółek. A Wy użytkujecie elektryczne pojazdy?

Źródło: The Verge