Nowy Cannondale Tesoro Neo Carbon – silnik Boscha, szosowa rama z karbonu i tylko 16 kg wagi3 min czytania
Cannondale Tesoro Neo Carbon to elektryczny rower miejski, który dzięki wykorzystaniu karbonowej ramy opartej na szosowym modelu Synapse, waży zaledwie 16 kg. Firma właśnie wprowadza go do oferty i trzeba przyznać, że to niesamowicie ciekawy model.
„Zrodzony z wyścigów. Zbudowany dla miasta” – to hasło jest chyba najlepszym opisem nowego Cannondale Tesoro Neo Carbon. To pierwszy rower elektryczny miejski, którego rama w całości wykonana jest z włókna węglowego. To jednak niejedyne zalety tego modelu!
Cannondale Tesoro Neo Carbon to tylko 16 kg!

Zasadniczo Cannondale Tesoro Neo Carbon to dwa modele, które różnią się tylko osprzętem. Tesoro Neo Carbon 1 to model droższy (26 999 zł) i jest wyposażony w elektroniczne przerzutki SRAM z grupy X1 Eagle AXS. Tesoro Neo Carbon 1 jest tańszy (22 999 zł) a jego osprzęt to mariaż grup Apex oraz Eagle.

Najważniejszym elementem tego roweru jest rama i centralny silnik. Cannondale zastosował tu frameset oparty na konstrukcji szosowego modelu Synapse. Jest ona wykonana z włókna węglowego — to pierwszy taki rower skierowany do poruszania się po mieście, w ofercie producenta. Taki zabieg miał spory wpływ na wagę roweru — który z pełnym wyposażeniem (błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem LED od Lezyne) waży zaledwie 16 kg!
Nowe CUBE Kathmandu Hybrid C:62 to lekkie rowery elektryczne z karbonu do turystyki
Duży wpływ na wagę ma również centralny system wspomagania Bosch eBike Systems oparty na silniku z serii Performance Line SX. To jednostka legitymująca się wagą zaledwie 2 kg, 55 Nm momentu obrotowego oraz zminimalizowanym oporom własnym. Akumulator w tym rowerze cechuje się rekordową gęstością – 400 Wh, przy zaledwie 2 kg wagi. Sterowanie roweru możliwe jest za sprawą minimalistycznego pilota Bosch Mini Remote oraz aplikacji na smartfony Bosch Flow.
Aplikacja Bosch Flow dla rowerów z systemem Bosch eBike Systems. Nowe możliwości dla twojego elektryka, które trzeba poznać!
Rower został stworzony jako lekka konstrukcja z agresywną ramą, która pozwoli szybko połykać kolejne kilometry w mieście, podczas commutingu. Ukoronowaniem specyfikacji jest bezprzewodowe, elektroniczne przerzutki z grupy SRAM SRAM X1 Eagle AXS.
Specyfikacja techniczna:
Kolor 1 | Stealth Grey w/ Viper Green (SGY) |
Rozmiar | XS, S, M, L, XL |
Rama | Tesoro Neo Carbon, Series 2 Carbon construction, internal downtube battery, integrated cable routing, 148mm dropout spacing, 12mm thru-axle, SAVE, flat mount disc, removable kickstand mount (40mm Pletscher) |
Widelec | Tesoro Neo Carbon, Series 2 Carbon construction, 1-1/8″ to 1.5″ Delta steerer, flat mount disc, internal routing, 12×110 thru-axle |
Motor | Unit Bosch Performance Line SX, 25 km/h |
Akumulator | Bosch Compact Powertube 400Wh |
Jednostka | Top-tube System Controller w/ mini remote |
Ładowarka | Bosch 2A |
Korba | FSA Bosch E-Bike, SRAM Direct Mount, 38T |
Pedały | Cannondale Urban Platform |
Przerzutka tylna | SRAM X1 Eagle AXS wireless electronic |
Kaseta | SRAM Eagle X-GLIDE 1275, 10-50, 12-speed |
Łańcuch | SRAM NX Eagle, 12-speed |
Manetki | SRAM GX Eagle AXS Controller, wireless |
Hamulce | SRAM S-300, 160/160mm CenterLine X rotors |
Dźwignie hamulcowe | SRAM S-300 hydraulic disc |
Obręcze | (F) Formula sealed cartridge bearing, 12x110mm thru-axle /(R) Formula sealed cartridge bearing 12x148mm thru-axle |
Szprychy | Stainless Steel, 14g |
Opony | Vittoria Terreno Zero, 700x38c |
Kierownica | 6061 Alloy, 31.8mm, 700mm, 7° rise |
Mostek | Cannondale C1 Conceal, Alloy, 31.8, +6° |
Stery | Integrated, 1-1/8″ – 1.5″ |
Gripy | Ergo Lock-on Grips |
Siodło | Selle Royal Vivo Active Ergo |
Sztyca | Cannondale 3, 6061 Alloy, 27.2x400mm |
Extra | Lezyne Hecto StVZO E65 headlight, Extruded alloy fenders w/ integrated rear light, rear pannier bars, kickstand, SRAM AXS charger |
Cena | 26 999 zł |
Więcej informacji o tym modelu dostępnych jest na oficjalnej stronie Cannondale.
Super rower. Ja bym jeszcze optował za przerzutką w tylnej piaście i amortyzowanym przednim widelcem. Aha…i mniejszą ceną 🙂