Auto Moto Wieści

Mazda MX-30 EV z niskim zasięgiem oraz niewielką mocą2 min read

14 stycznia 2020 2 min read

Mazda MX-30 EV z niskim zasięgiem oraz niewielką mocą2 min read

Pierwszy elektryk od Mazdy, czyli crossover MX-30, z pozoru wydaje się dość ciekawy, zwłaszcza wizualnie. Producent zadbał o najmniejsze detale, dzięki czemu model ten idealnie wpisuje się w koncepcję współczesnych pojazdów elektrycznych. Największą jego wadą, która na pewno w znacznym stopniu zniechęca do zakupu MX-30, jest moc oraz zasięg. W porównaniu nawet z najtańszymi autami EV Mazda wypada naprawdę słabo i niestety może to w przyszłości odbić się na statystykach sprzedaży.

Trudno mi powiedzieć, dlaczego producent wybrał akurat tę drogę. Do tej pory wszyscy skupiali się na tym, by móc maksymalnie wydłużyć trasę, jaką na jednym ładowaniu będzie w stanie przejechać pojazd. Mazda jednak chciałaby, aby MX-30 bardziej przypominała pojazd benzynowy, jednak nie do końca jej się to udało.

Specyfikacja Mazdy MX-30

Oficjalny zasięg pojazdu, podany przez producenta, to zaledwie około 210 kilometrów. Być może do codziennego poruszania się po mieście, gdzie nie brakuje stacji ładujących, będzie on wystarczający. Co jednak z użytkownikami, którzy pragną razem z rodziną wyruszyć crossoverem na wycieczkę, a nie są pewni, że znajdą po drodze punkt ładowania? Niestety zestaw akumulatorów o łącznej mocy 35,5 kWh nie należy do konkurencyjnych, jedynie elektryczne Mini Cooper SE z baterią 32,6 kWh może być z nim porównany. Ale czy na pewno?

mx-30

Mini jest nieznacznie szybszy, jednak osiągnięcie prawie 100 km/h zajmuje mu aż dwie sekundy mniej. Poza tym jego silnik posiada aż 181 KM, co jak na rozmiary tego modelu jest naprawdę sporo. W porównaniu z zaledwie 141 KM w crossoverze MX-30 trzeba przyznać, że Mini naprawdę się postarał, tworząc własnego elektryka. Dlaczego więc japoński producent nie dopracował swojego pierwszego projektu?

Trzeba wziąć pod uwagę, że niestety Mazda ma ograniczone środki i zasoby, w związku z faktem, iż jest całkowicie niezależna. Nie zmienia to faktu, że producent mógł dołożyć wszelkich starań i szukać lepszych rozwiązań, by udoskonalić crossovera MX-30. Europejski szef działu rozwoju Mazdy przyznał, że wszystko to w celu zminimalizowania wpływu pojazdów na środowisko.

Źródło: InsideEVs