Auto Wieści

Ford Focus RS z elektrycznym napędem na tylną oś? To możliwe2 min read

27 grudnia 2019 2 min read

Ford Focus RS z elektrycznym napędem na tylną oś? To możliwe2 min read

Muszę przyznać, że jeśli chodzi o współczesną motoryzację oraz nowoczesne rozwiązania, to niewiele jest mnie w stanie zaskoczyć. Śledzę wiele tematów na bieżąco, i to nie tylko z branży EV, więc kiedy natrafiłam na coś naprawdę ciekawego, stwierdziłam, że koniecznie muszę się tym z Wami podzielić.

Podczas świątecznego przeglądu internetu natrafiłam na bardzo ciekawy artykuł dotyczącego Forda RS. Pojazd bardzo zgrabny, ma niesamowite sportowe osiągi, ale do tej pory nie wydawał się niczym wyjątkowym. Jak się okazuje, już niebawem ma się to zmienić! Producent szykuje na 2021 rok ogromną niespodziankę dla wiernych fanów modelu. Mianowicie Focus RS ma stać się flagowym samochodem marki, w którym po raz pierwszy zostanie zastosowana technologia eTwinster. Co to tak właściwie oznacza dla kierowców?

na tylną oś

Napęd na cztery koła, a w nim elektryczny na tylną oś?

Wszystko wskazuje na to, że Ford postanowił pójść znacznie do przodu z jednym z najpopularniejszych modeli. Focus RS ma wielu fanów na całym świecie i to nie tylko za sprawą ciekawego wyglądu czy solidnych silników. Każdy kierowca zdaje sobie sprawę, że jest to najbardziej dopracowana wersja Focusa, na którą do tej pory trzeba było czekać do końca produkcji każdej generacji. Tym razem wygląda na to, że plany nieco się zmieniły, a koncern postanowił wprowadzić nieco elektromobilności do swoich pojazdów.

Wersja RS to nie tylko dodatkowy pakiet wyglądu, ale także mocniejsza gama silników oraz pozostałego wyposażenia. Mimo to samochody cały czas były wyposażone w napęd na przednią oś, ewentualnie system All-Wheel-Drive. Przez to nie mogły konkurować z flagowymi modelami BMW czy Mercedesa. Pojawiają się jednak spekulacje, jakoby czwarta wersja modelu RS miała się pojawić już za niecałe 2 lata w wersji z elektrycznym napędem na tylną oś. Oznacza to, że nadal większa część mocy miałaby skupiać się na przedzie, natomiast dostępny będzie tryb driftu, uruchamiający oś tylną.

Następna Forda Focusa RS trzeciej generacji ma przekroczyć 400 koni mechanicznych, czym ma zbliżyć się do AMG A45 S. Może się jednak okazać, że nie tylko moc, ale i konstrukcja nadchodzącego modelu okaże się całkiem niezłym konkurentem dla niemieckich samochodów sportowych.

Źródło: Motor1