Transport Wieści

Elektryczne samoloty jako tanie taksówki? Tak i to w przyszłym roku1 min read

14 kwietnia 2020 < 1 min read

autor:

Elektryczne samoloty jako tanie taksówki? Tak i to w przyszłym roku1 min read

W przyszłym roku firma Quantum Air ma w Los Angeles uruchomić usługę w pełni elektrycznych taksówek powietrznych. „Taksówki” mają wozić pasażerów między lotniskami w tym mieście.

Pierwsze elektryczne samoloty latają już od kliku lat, ale będą teraz wykorzystywane komercyjnie. Quantum Air do kursów chce wykorzystać samoloty eFlyer firmy Bye Aerospace. eFlayer to wyglądający normalnie mały samolot tylko, że zasilany energią elektryczną. Różni się jednak kosztem użytkowania. Godzina lotu tym samolotem kosztuje 23 dolary, co w porównaniu do 110 dolarów w przypadku Cessny 172 jest sporą różnicą. Koszty serwisowania takich samolotów też są znacznie niższe.

samolot

Dwumiejscowy eFlyer 2 został opracowany w 2014 roku. Teraz firma Bye Aerospace rozwija także wersję 4 miejscową. Zarówno Quantum, jak i Bye Aerospace chcą szybkiego rozwoju floty eFlyer-ów. Dlatego obie firmy opracowały programy szkoleń pilotażowych z OSM, norweską firmą szkoleniową w dziedzinie lotnictwa. Oczekuje się, że certyfikacja pilotów potrwa od 18 do 20 miesięcy. Później będzie można sobie zamówić taxi z lotniska na lotnisko.

Samolot elektryczny eFlyer2

Samolot elektryczny dwumiejscowy o rozpiętości skrzydeł 12 metrów. Masa własna to 662 kg, masa brutto to 862 kg. Zespołem napędowym jest jeden silnik Siemens SP70D z maksymalnie sześcioma akumulatorami litowo-jonowymi o mocy 115 KM (90KW). Maksymalna prędkość to 250 km/h.

Źródło: Robbreport, Electricflyer.


Autorem artykułu gościnnego jest Marcin Wirkus.