Auto Wieści

BMW potwierdza parametry iX32 min read

19 grudnia 2019 2 min read

BMW potwierdza parametry iX32 min read

BMW zdradza kluczowe parametry, pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a firmy. Finalna specyfikacja jest lepsza od tej, którą pokazano w zeszłym roku, gdy ujawniono nowy model.

Plany niemieckiej firmy odnośnie pojazdów są dosyć ambitne. Już w przyszłym roku na rynku zadebiutuje model iX3. W 2021 zadebiutuje model i4, który ma nawiązać walkę z Teslą Model S. Firma opisuje ten model jako 4-dzwiowe coupe, które przyspiesza w 4 sekundy do setki. Następnym modelem, który trafi na rynek, będzie model iNEXT, który ma demonstrować możliwości producenta. Świetne parametry, luksusowe wnętrze, autonomia 3 stopnia oraz całkowicie nowe podejście do stylistyki — to wszystko wyróżniać ma model iNEXT.

BMW iX3

BMW zdradza też, że jeden z najpopularniejszych elektrycznych samochodów — model i3 będzie produkowany aż do 2024 roku. Ten model co roku otrzymuje mniejsze lub większe zmiany, ale spodziewać się można kolejnych, przy czym mają one obejmować nowy i efektywniejszy napęd.

BMW iX3 pochodzi z Chin i jest lepsze niż wcześniej

To, co wiedzieliśmy to tej pory o nadchodzącym iX3 to to, że produkowany będzie w fabrykach BMW Brilliance Automotive w Shenyang (China). Oczywiście model oferowany będzie też na innych rynkach, w tym naszym.

Wcześniejsze informacje mówiły też o ogniwach 70 kWh, mocy 270 KM oraz zasięgu około 400 kilometrów wedle normy WLTP. Teraz BMW w oficjalnym komunikacie poprawia podane parametry. Zasięg pojazdu dzięki pakietowi o pojemności 74 kWh wzrósł do 440 km wedle norm WLTP. Moc nieznacznie wzrosła, do 286 KM. Zdradzono też moment obrotowy, który wynosi 400 Nm.

BMW iX3

Zmiany w podanych osiągach wynikają z ulepszenia i efektywniejszego wdrążenia nowego napędu. Jak wcześniej nas informowano, BMW iX3 to pierwszy model, który wykorzystuje układ napędowy eDrive 5-generacji. Dzięki tej platformie nie tylko zwiększono stosunek mocy do wagi (aż o 30%), ale też zwiększono moc ładowania. Teraz auto może przyjąć podczas ładowania nawet 150 kW. Kolejną zaletą jest też stosunkowo niskie w tej klasie pojazdów zużycie energii na poziomie 20 kWh na każde 100 km (według norm WLTP).

Więcej informacji można znaleźć na stronie producenta.