Rowery

Eccov to producent elektrycznych rowerów. Postał w ramach Hyundai, my spotkaliśmy go w Berlinie | IFA 20202 min read

14 września 2020 2 min read

Eccov to producent elektrycznych rowerów. Postał w ramach Hyundai, my spotkaliśmy go w Berlinie | IFA 20202 min read

Podczas targów IFA 2020 w Berlinie, mieliśmy okazję przyjrzeć się kilku firmom, o których nie słyszeliśmy. Jedną z nich jest producent elektrycznych rowerów i pojazdów UTO o nazwie Eccov. Co ciekawe, to spółka, która powstawała w ramach struktur elektrycznych dywizji Hyundai. Teraz działają już samodzielnie, a do Berlina przywieźli kilka ciekawych pojazdów.

Dosyć duże stoisko w strefie IFA Shift Mobility zdradzało, że firma Eccov musi mieć coś ciekawego do pokazania. Niekoniecznie musiał być to gotowy produkt, w tej strefie prezentowane są głównie ciekawe pomysły i idee. Eccov był jednak dobrze przygotowany, a ich produkty były gotowe do jazdy. Czekają tylko na rynkowy debiut.

Eccov do Berlina przywiózł dwa najlepsze projekty

Warto przypomnieć, że chociaż Eccov to młoda firma, nie pojawiła się znikąd. Nie miała też wielkiej kampanii na portalach społecznościowych. To pracownicy i inżynierowie Hyundai, którzy rozwijali swoje najbardziej śmiałe pomysły w ramach firmowych projektów. Hyundai dał im zielone światło, by mogli założyć osobną firmę. Tak powstał właśnie Eccov, który jest własnością grupy Hyundai.

Eccov

 

Chociaż przedstawiciele firmy twierdzą, że posiadają kilka innych działających prototypów, to do Berlina przywieźli te najbardziej obiecujące. To dwa modele — rower elektryczny typu cargo oraz minimalistyczny mieszczuch. Ten pierwszy nie przypadł do gustu ani Sebastianowi, ani Dominice. Ja doceniam ideę projektu i widzę sporo potencjału w takim sprzęcie. Rower cechuje się unikalną modułową i w pełni rekonfigurowaną konstrukcją. Oznacza to tyle, że to my decydujemy, jak zabudowany będzie rower, jaki będzie miał prześwit czy to jakie rozmiary będzie miała przestrzeń ładunkowa. Stworzono go z myślą o osobach, które nie potrzebują samochodu, ale prowadzą różnego rodzaju firmy usługowe. Modułowa rama pozwala konfigurować rower według potrzeb — będzie odpowiednia zarówno dla osób przewożących osoby, towary lub nawet do zabudowy jako mobilny punkt gastronomiczny.

Eccov

 

Drugim rowerem był model miejski, który formą przypomina popularne składaki od Fiido czy Himo. Składany jednak nie jest, a przynajmniej tak jak byśmy tego oczekiwali. Na tym modelu demonstrowano unikalny na rynku proces projektowania ramy roweru. Nie opiera się ona na spawaniu i hydroformowaniu rurek ze stali i aluminium jak w normalnych rowerach. Tu rama składana jest z dwóch elementów poprzecznych i spawana „na szwie”. Dzięki takiej budowie możliwe jest osiągnięcie niemal dowolnego kształtu. Rama będzie przy tym wytrzymalsza i sztywniejsza niż jej tradycyjny odpowiednik. To proces, który przeniesiono żywcem z przemysłu motoryzacyjnego, w którym firma przecież ma doświadczenie.

Eccov

 

Z ciekawością będziemy się przyglądać kolejnym projektom od Eccov.

Stronę firmy Eccov, znajdziecie pod tym linkiem.