UTO

Ducati Urban-E, SCR-E i SCR-E SPORT to trzy nowe, elektryczne składaki od legendy. W drodze są już elektryczne hulajnogi2 min read

4 sierpnia 2020 3 min read

Ducati Urban-E, SCR-E i SCR-E SPORT to trzy nowe, elektryczne składaki od legendy. W drodze są już elektryczne hulajnogi2 min read

Ducati nie odpuszcza. Nie tak dawno pisałem o ciekawym modelu e-Scrambler nawiązującym do kultowej serii. Teraz włoska firma ostrzy pazury na rynek elektrycznych rowerów składanych. Pokaże ich aż trzy. To Ducati Urban-E, SCR-E i SCR-E SPORT. W drodze są również elektryczne hulajnogi w kilku wersjach.

W zeszłym tygodniu pisałem dla Was o nowym Ducati e-Scrambler. Włoska firma kultowych motocykli już nie raz próbowała wejść na rynek elektrycznych rowerów, robiła to całkiem skutecznie chociażby przy pomocy świetnej firmy Bianchi. Teraz Ducati, a raczej ich nowy brand Scrambler Ducati prezentuje 3 kolejne modele. Wszystkie są elektryczne i składane.

Ducati Urban-E, SCR-E i SCR-E SPORT 

Zacznijmy od modelu, który zasadniczo nie wchodzi do gamy modeli Srambler. To Ducati Urban-E, który początkowo uznałem za dość osobliwy. Jest taki chyba nie bez powodu, nad jego zaprojektowaniem pracowała jednostka wzornicza Ducati wraz z jak to napisano „kolegami” z Działu Wzornictwa Przemysłowego z Italdesign (które zostało założone przez Giorgetto Giugiaro i Aldo Mantovani).

Ducati Urban-E

To brzmi jak pewny sukces. Ja pewny nie jestem, czy taki wygląd elektrycznego roweru mi się podoba. Bardziej wpadło mi w oko Fiido D11 lub Peugeot. Sami zresztą ocenicie to najlepiej. Rower jest oryginalny i nie przypomina chińskiej konkurencji. Również pod względem wyposażenia.

Ducati Urban-E Ducati Urban-E Ducati Urban-E

Jeśli chodzi o specyfikację, to rower dysponuje 250 W silnikiem produkcji 8Fun (to chyba jest odpowiednik Bafanga) oraz akumulatorem 378 Wh wbudowanym w ramę i opartym na ogniwach Samsung. Ducati Urban-E będzie w stanie dzięki temu przejechać od 40 do 70 KM, w zależności od stopnia wspomagania. Na pokładzie jest też amortyzator Suntour XCT-JR 20, tarczowe hamulce Tektro HD-T285, 20-calowe opony Schwalbe Mad Mike oraz siodełko Selle Royal Vivo. Rower posiada pełne oświetlenie LED. Lampa przednia to projekt wykonany z myślą tylko o tym modelu. Z tyłu znajduje się lampa LED wbudowana w sztyce marki LightSkin.

 

Ducati SCR-E SPORT
Ducati SCR-E SPORT
Ducati SCR-E
Ducati SCR-E

Dwa kolejne modele to SCR-E i SCR-E SPORT. Te modele nie rozpalają zmysłów tak bardzo jak model URBAN-E. Sygnowane są za to linią Scrambler i są atrakcyjne wizualnie. Podobnie jak powyższy model mogą się pochwalić osprzętem renomowanych firm. Model SCR-E Sport dodatkowo posiada zwiększoną do 468 Wh baterię, opony właściwe dla Fat Bike oraz tylny amortyzator. Modele z serii SCR dostępne są w sprzedaży w wybranych krajach od lipca. Model URBAN-E dostępny będzie w październiku.

Ducati SCR-E
Renomowane oświetlenie marki Busch & Müller z przodu
Ducati SCR-E
Światło firmy LightSKIN umieszczone w sztycy. To koszt około 100 dolarów 😉
Ducati SCR-E Ducati SCR-E Ducati SCR-E

Więcej wiadomości można znaleźć tutaj: strona rowerów Ducatiprofil FB, strona Ducatistrona MT Distribution, Ital Design.