Ducati aktualizuje elektryki na 2022 rok. Wrażenie robi nowe Ducati Futa o wadze 12.2 kg!3 min czytania
Ducati nie ma jeszcze elektrycznego motocykla. Ma jednak od kilku lat ciekawą ofertę rowerów elektrycznych. Katalog na rok 2022 właśnie został zaktualizowany o 3 modele. Szczególne wrażenie robi e-szosa Ducati Futa o wadze zaledwie 12,2 kg!
W roku 2022 Ducati ma do zaproponowania 4 modele rowerów. 2 pierwsze to zaktualizowane konstrukcje All Mountain MIG-S oraz limitowany TK-01RR. Dwa następne opierają się na całkiem nowej konstrukcji szosowej to Ducati Futa i jej wersja limitowana o wadze 12,2 kg.
Ducati Futa o wadze 12.2 kg!
To nowy, wcześniej nieoferowany model szosowy. Nazwa pochodzi od znanej i cenionej przez wielu Ducatisti drogi przecinającej Apeniny, łączącej Bolonię z Florencją. Rower stworzono tak, by uosabiał ducha sportowych motocykli Ducati. Ramą roweru jest wykonana z włókna węglowego — geometria rowerowa jest podobno ukierunkowana na jak najlepszą aerodynamikę i prędkość.
Co ciekawe rower wyposażony jest w napęd FSA System HM 1.0. To jednostka z silnikiem w tylnej osi o mocy 250 W i momencie obrotowym 42 Nm. Cała jednostka z baterią waży 3.98 kg. Oferuje 5 trybów wspomagania — wybiera się je poprzez przycisk na obudowie, aplikację dla Android i iOS lub za pomocą komputera rowerowego Garmin. Jednym z wyznaczników przy tworzeniu tej jednoski były minimalne opory toczenia, które mają pozwolić zapomnieć o tym, że jedzie się elektrykiem (bez wspomagania).
Równie egzotyczna jest grupa osprzętu, zadowoleni będą puryści sprzętowi, którzy lubią mieć wszystko z jednej „stajni” To nowa elektroniczna grupa FSA K-Force WE w układzie 2 × 12, którą również można sterować za pomocą klamko manetek z włókna węglowego, lub komputera Garmin. Rower stoi na karbonowych kołach Vision AGX30, które wyposażone są w 35 mm opony Pirelli Cinturato Velo TLR.
Rower w takiej konfiguracji waży jedynie 12.4 kg, co można uznać za rekord wśród popularnych rowerów, znanych firm. Ducati zaoferuje również 50 sztuk tego modelu w limitowanej wersji, która będzie lżejsza o 200 gramów. Zmiany w wersji limitowanej dotyczą malowania Ducati Corse oraz jeszcze lepszych podzespołów.
Polski dystrybutor Ducati ustalił cenę bazowej wersji na 36 800 zł (może ulec zmianie). Muszę przyznać, że w tym wypadku jest to szalenie atrakcyjna cena :D. Więcej informacji na stronie dystrybutora.
Ducati MIG-S
Ten rower to klasyczny All Mountain z układem kół w stylu Mullet (czyli oponach w różnym rozmiarze). Całość oparto napęd i heble (Guide T z tarczami 203 mm) od SRAM. Pełną amortyzacją to odpowiednio RockShox 35 RC i amortyzator RockShox SuperDeluxe. Oprócz innego rozmiaru kół inne są też opony — na 29-calowym kole przednim zamontowano opony Pirelli Scorpion Enduro S, a na 27,5-calowym z tyłu Pirelli Scorpion EMTB-S.
Elektryczny system napędu to najnowsza wersja Shimano EP8 wraz z 630 Wh akumulatorem, który umieszczony jest od dołu ramy, by rower lepiej się prowadził. Cena tego modelu zaczyna się od 26 800 zł.
Więcej informacji na stronie dystrybutora.
Ducati TK-01RR Limited
Ten rower to prawdziwy wojownik. Zasadniczo TK-01RR już znajdował się w ofercie producenta, ale w tym roku wprowadzona została jego limitowana edycja. Cechuje się ona topowymi, niedostępnymi we wcześniejszej wersji komponentami.
Wideł z przodu to Öhlins DH38 o 180 mm skoku, tylny damper to Öhlins TTX z 170-milimetrowym skokiem. Elektryczny system napędowy to podobnie jak w MIG-S najnowsze Shimano STEPS EP8. Grupa osprzętu to pełne Shimano XT w wersji elektronicznej Di2. Za hamowanie odpowiadają tu Magury MT7 z tarczami 220 mm z przodu i 203 mm z tyłu.
Obręcze są z włókna węglowego, to Crankbrothers Synthesis w rozmiarach 29 cala z przodu i 27,5 cala z tyłu. Całość uzupełnia karbonowa kierownica Renthal, siodełko Physical, a także karbonowa osłona akumulatora.
Ducati TK-01RR Limited cechuje się też specjalnym malowaniem Ducati Corse. Jego cena została ustalona na 51 700 zł. Więcej szczegółów na stronie dystrybutora.