Desiknio z Hiszpanii, to jedne z najpiękniejszych elektryków, jakie ostatnio widziałem. Tu wszystko jest premium!3 min czytania
Ludzie kochają piękne przedmioty. Niestety w świecie elektrycznych rowerów to prawdziwa rzadkość. Hiszpańska marka Desiknio, postanowiła z tym powalczyć tworząc wyjątkowe rowery premium.
Jest kilka marek, które mam w pamięci gdy mam wymienić „ładny, elektryczny rower”. Dwie pierwsze to testowany przez nas BZEN, równie ciekawy Ampler oraz nowoczesny VanMoof. Oczywiście to nie wszystkie, bo sporo opisaliśmy ich w zakładce VELO na Rozładowanych, zresztą sami sprawdźcie. Hiszpańskie Desiknio podnosi jednak wyżej poprzeczkę, tu nie ma miejsca na przypadek, każdy element roweru jest przemyślany.
Desiknio to nowa firma z Hiszpanii
Desiknio Cycles powstała w 2015 roku. Jej założycielem jest Joaquin Cortes. Joaquin to też główny i dowodzący projektant i inżynier. Nazwa firmy odnosi się do Hiszpańskiego słowa „Designio”, słowo to oznacza silny sprecyzowany cel i determinację w dążeniu do niego.
Firma współpracuje ściśle z Ebikemotion, firmą odpowiedzialną za system wspomagania i silniki Mahle. W kwietniu 2022 roku udało się również nawiązać współpracę i zawiązać sojusz z jednym z ciekawszych producentów, którzy pojawili się na łamach Rozładowanych, marką Stromer.
Obecnie Desiknio nie posiada dystrybutora na polskim rynku, ale liczymy, że ta sytuacja się zmieni, ze względu na bardzo ciekawą ofertę. W Europie Desiknio robi się całkiem popularne i dostępne jest na rynku już 11 krajów.
Trzy nowe Desiknio na 2023 rok
Dotychczas w ofercie Desiknio znajdowały się dwa modele. To modele X35 wyposażone w silnik i system Mahle X35. Model X35 SP to singlespeed, model X35 11s oparto na napędzie 11-rzędowej grupy Shimano SLX.
Na ten rok (2023) Desiknio przygotowało 3 nowe model, które w mojej opinie są jeszcze ciekawsze. To model X35 Pinion, który cechuje się napędem Mahle X35 oraz centralną skrzynią biegów Pinion.
Kolejne dwa modele wykorzystują najmocniejszy napęd w ofercie Mahle, mianowicie Mahle X20. To lekki system, który integruje 250 W silnik w tylnej osi o momencie obrotowym 55 Nm, baterię w ramie (z możliwością zastosowania dodatkowej baterii bidonowej), dyskretny kontroler oraz łączność ze smartfonem.
Pierwszy z tych modeli to X20 Pinion — miejski rower, który posiada centralną skrzynię biegów marki Pinion. Dostępny jest w wersji z ramą o niskim przekroku oraz z widelcem z włókna węglowego.
Drugi model z tym silnikiem to elektryczny gravel. Desiknio X20 Gravel (podoba mi się zrozumiałe nazewnictwo i symbolika modeli). Na wyposażeniu znalazł się osprzęt Campaniolo Esker 13, opony Pirelli Cinturato (świetne opony, sam na nich jeżdżę) siodło i owijkę od Brooks, ręcznie karbonowe koła od Prototype, kierownicę Richey. Tak samo jak inne modele również i ten posiada oświetlenie LED marki Supernova.
Jak sami widzicie, nie ma tu miejsca na przypadek. Każda cześć to świadomy wybór spośród marek premium. Całość dopełnia też wyselekcjonowana paleta kolorów. Niestety, chociaż to w pełni zrozumiałe rowery od Desiknio nie są tanie-cena zaczyna się od 5,395 EUR (około 25,300 PLN) za model X35 Pinion, przez 5,895 EUR (około 27,700 PLN) za model X20 Pinion a kończąc na 7,495 EUR (około 35,200 PLN) za model X20 Gravel.
Więcej informacji o tych wyjątkowych rowerach na stronie oficjalnej stronie Desiknio.