Caterham EV Seven – brytyjska legenda ma swoje zdanie o elektrykach2 min czytania
Caterham EV Seven to poligon doświadczalny, ale projekt nie chybia celu. To coś, co zdefiniują przyszłość firmy. Nie trzeba się martwić, nadal jest lekko, fajnie i ekscytująco!
Ta firma to legenda, jest synonimem motorsportu i historii motoryzacji. Miała ogromny wpływ na całe rzesze ludzi. Dziś pozwala odpocząć i zrelaksować się, a również doszkolić swoje umiejętności za kierownicą lub rozpocząć karierę kierowcy wyścigowego. To brytyjski Caterham!
Caterham EV Seven
Muszę tu od na wstępie wyjaśnić, ten model nie wejdzie nigdy do produkcji. Stworzono go, jak to określiła firma, jako poligon doświadczalny. Gdy firma będzie gotowa, wypuści finalny, znacznie lepszy produkt.
Tym sposobem nie otrzymaliśmy całkiem na nowo stworzonego pojazdu, ale coś, co dobrze znamy i lubimy. To zawieszenie i architektura pojazdu przeniesiona z istniejącego Caterham Seven oraz nowoczesną platformę elektryczną E Azle Swindon Powertrain. Platforma Swindon mogła obić się Wam o uszy, bo zbudowano na niej kilka przyzwoitych klasycznych konwersji.
Przedstawiciele firmy jak mantrę powtarzają zapewnienia, że firma nie wypuści elektrycznego samochodu, który nie będzie odpowiadał duchowi firmy. Ma być lekko, fajnie w prowadzeniu a całość ma skupiać się na kierowcy i nie być cięższa niż ekwiwalent tradycyjnego pojazdu razem z dodatkowym pasażerem. Najlepsze jest to, że te cele spełnia już ponoć testowa maszyna. W przyszłości będzie jeszcze lepiej!
Upcycling i restomod w wykonaniu Mini. Właściciele klasyków będą mogli dokonać fabrycznej elektryfikacji
Nowy Caterham EV Seven waży jedynie jakieś 70 Kg więcej niż jego spalinowe odpowiedniki. Caterham ma wiele modeli do różnego zastosowania. Najlżejszy to model Seven 170, który waży jedynie 440 kg. Ma jednak 660 cc silnik od Suzuki i moc 84 KM. Nie bierzemy go pod uwagę. Bardziej rozsądnie porównywać naszego elektryka z modelem topowym jak Seven 620, który ma 310 KM i waży w bazowej wersji 620 Kg (przy konfiguracji waga wzrasta, bo nie policzono tu części, które wybiera się wg preferencji).
Tytułowy Caterham EV Seven waży mniej niż 700 kg. Dysponuje 51 kWh akumulatorem, zanurzonym w chłodziwie. Wspiera szybkie ładowanie do 152 kW. Silnik E Azle Swindon Powertrain generuje 240 KM i 250 Nm momentu obrotowego.
„Każdy przyszły model EV, który wyprodukujemy, musi być wierny DNA Caterham: lekki, przyjemny w prowadzeniu i skoncentrowany na kierowcy. Głównym celem tego projektu jest opracowanie pojazdu o masie nie większej niż równowartość posiadania pasażera na pokładzie w tradycyjnym samochodzie.”
Bob Laishley, dyrektor generalny Caterham Cars
EV Seven zadebiutuje publicznie na Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii już w lipcu. Oprócz specjalnego występu na wybiegu First Glance Paddock, EV Seven weźmie również udział w Goodwood Hill Climb. Zbudowano dwie wersje pojazdu do testowania na dwóch torach. Pojawią się na różnych wydarzeniach, w tym na obchodach 50. urodzin Caterham, które odbędą się we wrześniu w Donington Park.
Więcej informacji na stronie Caterham EV Seven.