Auto Moto Wieści

BMW przeznacza 10 miliardów dolarów na ogniwa akumulatorowe2 min read

27 listopada 2019 2 min read

BMW przeznacza 10 miliardów dolarów na ogniwa akumulatorowe2 min read

Kilka dni temu BMW ogłosiło, że podpisało nowe kontrakty na 10 miliardów dolarów na ogniwa akumulatorowe. Jest to kolejny krok, by zabezpieczyć wyposażenie swoich samochodów w niedalekiej przyszłości. Warto przypomnieć, że pierwszy elektryk – BMW i3 – pojawił się na rynku już ponad 7 lat temu. Od tamtej pory niemiecki koncern niewiele zdziałał w kwestii wypuszczania kolejnych samochodów EV. Wszystko ma się jednak zmienić w najbliższym czasie.

W ciągu najbliższych 2 lat na rynku mają się pojawić aż 3 nowe modele. Mowa oczywiście o BMW iX3 – elektrycznym SUV-ie, jaki wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku, i4 – elektryczny sedan oraz iNEXT – elektryczny crossover, które dołączą do gamy pojazdów w 2021 roku. Właśnie te oraz pozostałe planowane auta opierają się na najnowszym napędzie piątej generacji. Jak więc będzie wyglądała produkcja w najbliższych latach?

Ogniwa akumulatorowe na kolejną dekadę

Niemiecki producent w ostatnim czasie przyznał, że zamierza skupić swoją produkcję na elektrycznych pojazdach. Właśnie dlatego musiał znaleźć sprawdzonych dostawców ogniw, by przez kolejne lata mieć dostęp do najnowszych technologii. Większość asortymentu ma pochodzić od CATL – chińskiego producenta baterii do pojazdów elektrycznych, który niebawem otworzy również swoją fabrykę w Niemczech. Drugim z nich jest Samsung SDI – nowy kontrakt o wartości 2,9 miliarda, który przypada na lata 202-2031. Tylko w ten sposób BMW będzie mogło poświęcić swój czas na projektowanie wyjątkowych karoserii oraz funkcjonalnych wnętrz, co później zostanie połączone z wytrzymałym silnikiem i pojemną baterią.

BMW podejmuje kolejne działania w kierunku elektryfikacji

Koncern dostrzegł problemy, jakie stoją na drodze elektryfikacji Europy. Pierwszym krokiem na pewno powinno być utworzenie wystarczającej liczby stacji ładowania, jednak zapewnienie dostępu do ogniw akumulatorowych również jest świetną decyzją. BMW nie zamierza ograniczać swojej roli tylko do projektowania i budowania. Postanowiło sobie za cel pozyskiwanie kobaltu oraz litu, które będą dostarczane do fabryk CATL i Samsunga. Minerały te zostaną wykorzystane przy produkcji baterii dla niemieckiego producenta, co zapewni większą przejrzystość interesów.

Osobiście uważam, że podjęcie takiej decyzji przez BMW powinno stanowić wzór dla innych koncernów. Opracowanie kontraktów na wysokie kwoty oraz najnowsze ogniwa akumulatorowe, dostarczane do przyszłych pojazdów elektrycznych są jedyną opcją, by zabezpieczyć przyszłość. Pewność posiadania baterii pozwala zespołowi projektantów skupić swoją uwagę na stworzeniu możliwie jak największej liczby samochodów EV.

Źródło: Electrek